۱۴۰۲ آبان ۱۷, چهارشنبه

کشته و زخمی شدن دست‌کم ۹ کولبر در نوار مرزی بانه و نوسود


 یک کولبر اهل سقز با هویت آزاد ستارپناه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه کشته شد و دست‌کم ۷ کولبر دیگر در مرز نوسود و بانه با شلیک مستقیم این نیروها زخمی شده‌اند. هم زمان یک کولبر نیز با پرتاب سنگ توسط این نیروها از ناحیه سر و دنده‌ها دچار شکستگی شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شامگاه سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ (۷ نوامبر ۲۰۲۳)، نیروهای هنگ‌مرزی مستقر در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به سوی شماری از کولبران تیراندای کرده و یک کولبر با هویت آزاد ستارپناه ۴۳ ساله و پدر دو فرزند اهل روستای دره‌زیارت سقز کشته شد.
هم‌زمان یک کولبر اهل روستای "دره‌پنبه‌دان"  سقز با هویت سراجالدین با شلیک این نیروها بشدت مجروح و به مراکز درمانی بانه منتقل شده است. این کولبر مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته است.

از سوی دیگر و هم زمان، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود استان کرمانشاه (کرماشان)، با شلیک به سوی شماری از کولبران دست‌کم ۶ کولبر اهل ثلاث‌باباجانی را مجروح کرده‌اند. این کولبران که از ناحیه شکم، کمر و دست مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته‌اند، به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده‌اند. هویت دو نفر از این کولبران سامان عزیزی و یکی با فامیلی بهرامی برای هەنگاو احراز شده که ویدیوی آنها در بیمارستان نیز منتشر شده است. هویت چهار کولبر دیگر در دست بررسی است.

همان روز، در مرز نوسود یک کولبر اهل روستای تین از توابع باینگان با هویت طیب خسروی توسط نیروهای هنگ‌مرزی با قلوه سنگ هدف قرار گرفته شده و از ناحیه سر و دنده دچار شکستگی شده است. وضعیت جسمانی این کولبر وخیم گزارش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

زندان قزلحصار؛ اجرای حکم اعدام ٩ زندانی

  حکم اعدام ۹ زندانی در زندان قزلحصار کرج به اجرا در آمد. تاکنون هویت سه تن از این زندانیان، حسین هواسی، رسول تیموری و بهمن فتح‌الله‌زاده اح...